S 89 glasova “za” u Saboru izglasan Zakon o eRačunu u javnoj nabavi

by

Zakon o elektroničkom računu u javnoj nabavi izglasan je 12. listopada 2018. godine na 9. sjednici u Hrvatskom saboru s 89 glasova “za”, 1 “protiv” i 9 “suzdržanih”. Ovime je u pravni poredak Republike Hrvatske prenesena Direktiva 2014/55/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 16. travnja 2014., a kojom je uređeno elektroničko izdavanje računa u javnoj nabavi. Do kraja mjeseca listopada, Zakon će biti objavljen u Narodnim novinama, a s primjenom će započeti 1. prosinca 2018. godine od kada će svi javni i sektorski naručitelji biti obvezni zaprimiti eRačun, odnosno neće ga smjeti odbiti u korist papirnatog računa, dok će šira primjena Zakona započeti 1. srpnja 2019. godine od kada će obveznici javne nabave biti obavezni zaprimati i slati isključivo eRačune u javnonabavnim procesima.

Valja naglasiti da je ovaj Zakon iznimno važan što se tiče same definicije eRačuna, budući da je propisano kako je eRačun račun koji je izdan, prenijet i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku pogodnom za automatsku i strojnu obradu, što je isključivo XML format računa. Podsjetimo, neki od benefita eRačuna, zbog čega i EU značajno radi na njegovoj popularizaciji i znatnoj uporabi, su smanjenje administrativnih troškova pripreme, ispisa i kuvertiranja računa. Također, uklanja se trošak poštarine, račun se isporučuje u puno kraćem vremenu i pohranjuje se u sigurnu i kontroliranu elektroničku arhivu.

Prednost za primatelje eRačuna je brzina zaprimanja i obrade računa pri čemu se minimalizira mogućnost ljudske greške, osigurava se brže plaćanje i visoki stupanj automatizacije procesa razmjene računa. eRačun omogućuje i kvalitetnije upravljanje financijskim poslovanjem, između ostalog i povećanje produktivnosti rada, kao i potpunu transparentnost fiskalnog učinka u javnoj nabavi.

U samom procesu uvođenja eRačuna, centralnu ulogu imat će informacijski posrednici čiji je zadatak osigurati jednostavnu i nesmetanu razmjenu eRačuna u Hrvatskoj te na području cijele Europske unije, budući da je ovim Zakonom omogućena lakša trgovinska razmjena između zemalja članica EU.

Prilikom izbora informacijskog posrednika važno je prvenstveno ustvrditi je li kroz Zakon o elektroničkom računu u javnoj nabavi unaprijed određeno kome možete povjeriti posao informacijskog posredništva, može li informacijski posrednik osigurati zaprimanje i slanje eRačuna u skladu s europskom normom za eRačun, ali i provjeriti razinu integracija s ERP sustavima, odnosno FINA-inom centralnom platformom jer o tome ovisi automatska razmjena eRačuna i pratećih isprava iz računala u računalo. S obzirom na specifičan način upravljanja eRačunima, koje nije moguće ispisivati kako bi se likvidirali ili potpisali, moguće je zatražiti uslugu informacijskog posrednika za korištenje sustava za upravljanje digitalnim dokumentima, odnosno digitalnu likvidaturu, potpisivanje i ovjeravanje dokumenata kroz sustave za upravljanje poslovnim dokumentima (DMS).

Kontaktirajte nas
Polja označena sa * su obavezna
×
Prijavite se za newsletter!

×